Google Analytics: 9 przydatnych wtyczek
Chcesz ułatwić sobie codzienną pracę z Google Analytics? Jest naprawdę sporo wtyczek, które mogą Ci w tym pomóc. Oto 9 moich ulubionych – może i Tobie się spodobają 🙂
1. Tag Assistant (by Google)
Jedna z najprostszych, ale bardzo przydatnych wtyczek, którą wypuściło samo Google. Dzięki niej sprawdzimy, jakie skrypty Google (np. Google Analytics, Google Tag Manager, tag remarketingowy) są uruchamiane na stronie i czy wszystko z nimi OK.
Klikając w nazwę wybranego skryptu, dostajemy więcej informacji na jego temat. Na przykład: w przypadku Google Analytics zobaczymy m.in. numer identyfikacyjny usługi, wersję (klasyczny GA vs Universal), sposób implementacji i informacje o przesłanych żądaniach. Z kolei dla Google Tag Managera możemy sprawdzić choćby zawartość warstwy danych.
Wtyczka jest dostępna dla przeglądarki Chrome i można ją znaleźć tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-assistant-by-google/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk
2. Google Analytics Debugger
Kolejna wtyczka prosto od Google J. Dzięki niej w Twojej konsoli pojawi się cała masa użytecznych informacji, które pozwolą Ci zweryfikować, czy Google Analytics jest poprawnie wdrożony i jakie dane są do niego przesyłane.
Wtyczka jest dostępna dla przeglądarki Chrome. Po jej instalacji i włączeniu, wystarczy otworzyć konsolę Zbadaj element (prawy przycisk myszki lub skrót: Ctrl + Shift + I) i kliknąć ikonkę przypominającą dawne logo Google Analytics:
Wtyczkę znajdziesz tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics-debugger/jnkmfdileelhofjcijamephohjechhna
3. Tag Manager Injector
Bardzo sympatyczna wtyczka, pozwalająca na przetestowanie Google Tag Managera nawet jeśli… nie mamy go na stronie! Wystarczy założyć konto GTM i wpisać jego numer identyfikacyjny, żeby bez problemu sprawdzić, jak strona zachowywałaby się po jego wdrożeniu. Idealny pomysł na naukę Tag Managera (możemy na niby „podpiąć” go nawet pod Amazona!), zwłaszcza w duecie z GTM-owską konsolą do debugowania. Przyda się też, jeśli nasz zespół IT chciałby się przekonać, czy warto wdrożyć GTM na stronę J.
Fajne omówienie możliwości Injectora przygotowała firma Online Behavior: http://online-behavior.com/analytics/tag-manager-extension
Wtyczkę znajdziesz tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/tag-manager-injector/ooninanccdmjbcmghimhdfpeklpmlllg?hl=en-GB
4. ObservePoint Tag Debugger
Jedna z moich ulubionych! Dołącza do konsoli Zbadaj element dodatkową kartę, na której możemy łatwo sprawdzić, czy na naszej stronie uruchamiają się skrypty narzędzi analitycznych i marketingowych, sprawdzić szczegółowo żądania i przesyłane za ich pośrednictwem zmienne. Świetny sposób na sprawdzenie, czy wszystko działa jak powinno :).
Wtyczka radzi sobie ze znakomitą większością komercyjnych skryptów, m.in.: Google Analytics, Google AdWords, Optimizely, AT Internet, Criteo, PubMatic, OpenX etc. Można ją pobrać tu: https://chrome.google.com/webstore/detail/observepoint-tag-debugger/daejfbkjipkgidckemjjafiomfeabemo
5. Table Booster
Table Booster to sympatyczna wtyczka, która pozwala na dodanie małych, ale przydatnych wizualizacji do tabel w Google Analytics („mapa cieplna”, porównanie, słupki).
Wtyczkę można znaleźć tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/table-booster-for-google/mhedbgbipbdppajofkiklhlbbdlldidj
6. Event Tracking Tracker
Dzięki Event Tracking Tracker bez problemu zweryfikujesz, czy zdarzenia na Twojej stronie są śledzone prawidłowo. Zaletą wtyczki jest też zachowywanie informacji nawet po przejściu do innej domeny, co przyda się przy sprawdzaniu poprawności śledzenia kliknięć w linki wychodzące (np. do serwisów social media etc.)
W podglądzie zobaczymy prawie wszystkie niezbędne informacje o zdarzeniu: adres URL, numer usługi GA, kategorię, akcję i etykietę, a także wartość. Nie ma natomiast powiadomienia, czy dane zdarzenie jest interakcyjne (wpływa na współczynnik odrzuceń), czy nie. Tak czy inaczej – wartościowa rzecz!
Wtyczkę można znaleźć tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/event-tracking-tracker/npjkfahkbgoagkfpkidpjdemjjmmbcim/related
7. Statistical Test for Google Analytics™
Świetna wtyczka, pozwalająca na sprawdzenie, czy zmiany w naszych danych są istotne statystycznie. Bardzo przydatna przy porównywaniu różnych okresów czasu w Google Analytics.
Narzędzie bierze pod uwagę tę metrykę, którą mamy wyświetlaną na wykresie.
Wtyczkę – wraz z informacjami o metodologii – można znaleźć tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/statistical-test-for-goog/jdijbhedpeoddlmcbooapojknnfkengj
8. Regular Expression Checker
Prosty sposób na sprawdzenie wyrażeń regularnych, które często okazują się niezastąpione przy konfigurowaniu celów, filtrów, czy segmentów.
Wtyczkę znajdziesz tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/regular-expression-checke/pgnkpcgniljiolidjmodgfljeomjjiha
9. Page Analytics (by Google)
Na koniec jeszcze jedna wtyczka od Google. Czy zdarzyło Ci się, że raport Nakładka Analytics na stronę nie wyświetlał się poprawnie z powodu tajemniczych błędów? Na szczęście Page Analytics pozwala na obejrzenie niemal takich samych danych (w tym klikalności poszczególnych elementów na stronie), jednocześnie omijając większość błędów, przez które sam raport czasami bywa niedostępny :).
Bez problemu możemy zmieniać też zakresy czasowe i segmenty, albo zmienić konto, usługę, czy widok. Oczywiście używając wtyczki musimy być zalogowani do Analyticsa :).
Wtyczkę znajdziesz tutaj: https://chrome.google.com/webstore/detail/page-analytics-by-google/fnbdnhhicmebfgdgglcdacdapkcihcoh?hl=en
About author
You might also like
Dlaczego Google Analytics nie mówi prawdy o źródłach odwiedzin i jak to naprawić
Kiedy w czasie szkoleń z Google Analytics pada pytanie o najczęściej używane raporty, jednej odpowiedzi mogę być pewna: raport źródeł odwiedzin. Nie znam nikogo, dla kogo kluczową informacją nie byłoby
100% not provided – co dalej?
Jeśli zajmujesz się SEO, wiadomość z 24 września 2013 zapewne Cię zmroziła. Stało się: Google przyspieszyło pracę nad szyfrowaniem informacji o słowach kluczowych dla wszystkich wejść z bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Eksperymenty w Google Analytics: krok po kroku
„Optymalizacja” – to z pewnością jedno z najczęściej powtarzanych przez marketingowców słów. Wciąż optymalizujemy swoje strategie marketingowe, kampanie on-line, budżety… Ale czy z takim zapałem optymalizujemy swoje strony internetowe? Pomyśl tylko,
0 komentarzy
Brak komentarzy (jeszcze)!
Skomentuj jako pierwszy!